Preguntes que ja no es poden fer

Dolors Juan i Jofra

Fa un temps, em van demanar que fes un escrit sobre les fotografies que vaig presentar a l’exposició d’en Daguerre. Ho he intentat diverses vegades i no me n’he sortit …, doncs sempre m’embolico mirant-les i pensant en aquella vida que varen portar els seus protagonistes. Sobretot penso en els meus avis, que tot i que aquella guerra tant absurda, se’ls hi va endur tres fills en plena joventut, ells s’estimaven i estimaven als que hi havien quedat. Me’n recordo que sempre cantaven, ell cosint les “riendas” dels cavalls (era baster) i ella asseguda a la cadira baixa plegant la roba. Jo deuria d’estar jugant per allà, i sentia les seves cançons, sobretot  “La del manojo de rosas” i només de pensar-hi en ve l’olor del cuir i la placidesa de la meva infantesa.

158_Dolors Juan

Retrat del dia de casament de Josefina García i Teodoro Sampere (els meus sogres) 15 d’agost de 1940.

M’han quedat pendents moltes preguntes, hi ha moltes fotos que no sé qui són, ni quina vida deurien tindre els seus protagonistes.

157_Dolors Juan

Retrat dels cosins germans de la meva besàvia, la Dolors Morell.

Sempre penses que ho faràs, que preguntaràs als avis o als pares, però vas atabalat amb les teves coses, i un dia et trobes mirant les fotos i ja no tens a qui preguntar.

Per sort, la meva filla li va fer moltes preguntes a la seva àvia (la meva mare), i junt amb ella podré recompondre una mica la història d’aquestes fotografies.

159_Dolors Juan

Retrat d’un infant sense identificar, però possiblement de la família.

I quan m’he llegit aquest escrit, m’he adonat que ja me n’havia sortit !!!

Anuncis

Deixa un comentari

